Modni nahrbtniki - Od zgolj trenda do moderne garderobe

So modni nahrbtniki le trenutni trend?

Marsikateri modni strokovnjak ali modni navdušenec je pred časom dejal, da so modni nahrbtniki le nov trend, ki bo kmalu pozabljen. Pa so imeli prav?

Definitivno ne! Modni nahrbtniki niso le trend, pač pa prava garderobna poslastica. 

Pred dobrima dvema desetletjema je preprost modni nahrbtnik prvič postavil Prado na zemljevid, kar je pripomoglo k lansiranju blagovne znamke kot modnega imperija. Danes so nahrbtniki večinoma povezani s kampuško kulturo šol in tehnoloških podjetij v Silicijevi dolini. Toda v zadnjem času so se izjemno praktični prenašalci spet pojavili v kontekstu visoke mode, saj so postali pravi ulični stil. 

Modni nahrbtniki so postali (in ostajajo) pravi modni hit, ki že dolga leta osvaja modne navdušence. Oglej si modne nahrbtnike v spletni trgovini Torbice.si :)

Nahrbtnik skozi čas

Slavno podcenjeni nahrbtnik Miuccia Prada - izdelan iz istega funkcionalnega, nepremočljivega najlona, ki ga je italijanska vojska uporabljala za svoja padala - je ujel leta. "Nihče ni hotel nahrbtnika, ker ni izražal razkošja", se je gospa Prada spomnila Dane Thomas, avtorice knjige Deluxe: Kako je luksuz izgubil svoj lesk, leta 2006. Čeprav je bil prvotno predstavljen leta 1984, je šele skoraj desetletje kasneje dosegel svoj status. Modni nahrbtnik se je prodajal za 450 USD (približno 370€) in spodbudil svetovno norost za vse artikle blagovne znamke Prada.

Nasprotno od starejših modnih nahrbtnikov pa so današnji modni nahrbtniki pogosto odkrito razkošni. Na platnicah znane modne revije se je znašel modni nahrbtnik The Row iz krzna (16.900 USD – približno 14.000€) in modni nahrbtnik iz kože aligatorja (34.000 USD – približno 28.100€). 

"Nahrbtnik je bil v preteklosti bolj ležeren" je pravil Tomoko Ogura, višji modni direktor podjetja Barneys New York. "Toda, ko so modni oblikovalci predstavili nov stil v razkošnih materialih, so pritegnili nove stranke."

Gucci, Saint Laurent in Christopher Kane so lansirali lastne modne nahrbtnike, narejene iz telečje dlake ali usnja, in jih prodajali za 2.000 USD (približno 1650€). Raf Simons je prvič predstavil svoj nahrbtnik z Eastpakom z razumnejšo ceno v višini 300 USD (približno 250€) na kos. Modna ustvarjalka Junya Watanabe je šla celo tako daleč, da je ustvarila celotno moško kolekcijo za pomlad 2014, ki so jo navdihovali nahrbtniki.

"Nahrbtniki se tudi hitro prodajajo , imajo pravi trenutek" pravi Phillip Lim in doda: "Tako moški, kot ženski slog se dobro prodajata. Ne moremo jih hraniti v trgovinah." Humberto Leon, soustanovitelj otvoritvene slovesnosti, je dodal: "Nahrbtniki so se vedno prodajali, vendar se zdi, da je danes več oprijema."

Daniel Silberman, soustanovitelj newyorške založbe Illesteva, ki je pred kratkim predstavila vrsto nahrbtnikov, govori o podobni izkušnji. "Odziv je bil neverjeten" pravi. »Razprodali so vse nahrbtnike v naši spletni trgovini. Odločili smo se, da jih bomo lansirali izključno z družbo Barney«

Modni nahrbtnik - Udobje in enostavnost nošenja

Udobje in enostavnost nošenja sta ključna za uspeh nahrbtnika. "Tako enostavno je - nosi in pojdi." poudarja kreativni direktor LN-CC John Skelton: "Nahrbtniki najbolje porazdelijo težo in so zato najudobnejše torbe za prevoz."

Fotograf Tommy Ton, ki je lani pri nahrbtniku sodeloval s Club Monaco, se strinja: "Preprosto je nositi nahrbtnik bolj udobno kot torbico. V življenju se je lažje voziti in tekati naokoli s prostimi rokami. Nahrbtnik je najpomembnejši predmet, s katerim potujem in se ukvarjam v vsakdanjem življenju. Vse se popolnoma prilega notranjosti nahrbtnika."

Kershaw: "V večino nahrbtnikov lahko pospravite celo prenosne računalnike, pa tudi tablične računalnike, denarnico, ključe in vse ostalo, kar potrebujete imeti pri sebi."

Ogura zatrjuje, da so modni nahrbtniki prešli iz zgolj trenda v dolgotrajno garderobo. "Verjamemo, da je nahrbtnik presegel prvotni hype zaradi svoje funkcionalnosti" pravi. 

Kershaw se strinja: "Modni nahrbtniki so postali stalnica – našli so svoje mesto v modi s tem, da so funkcionalni in vsesplošno uporabni."

Skelton pravi: "Vedno bomo kupovali nahrbtnike. Ni potrebno posebej poudarjati, da nahrbtniki ne bodo kmalu odšli" pravi Kershaw. Ali, kot pravi Leon: "Za vedno nahrbtniki."

Modni nahrbtniki so postali (in ostajajo) pravi modni hit, ki že dolga leta osvaja modne navdušence.